Araştıran, Sorgulayan Mutlu Bireyler
PYP 3 – 11 yaşları arasındaki öğrenciler için tasarlanmıştır. Çocukların hem sınıfta hem de dış dünyada araştıran-sorgulayan bireyler olarak gelişmelerine odaklanır. Küresel öneme sahip altı disiplinler üstü temanın yönlendirdiği, altı alandan türetilen bilgi ve becerilerin yanı sıra, sorgulamaya güçlü bir vurgu yapan disiplinler üstü becerilerin kullanılmasıyla keşfedilen bir çerçevedir.
PYP, ulusal ve yerel müfredatların çoğunun gerekliliklerine uyum sağlayacak şekilde esnektir.
Daha İyi ve Daha Huzurlu Bir Dünya
Uluslararası Bakalorya, kültürler arası anlayış ve saygı yoluyla daha iyi ve daha huzurlu bir dünya yaratmaya yardımcı olan sorgulayan, bilgili ve duyarlı gençler yetiştirmeyi amaçlar. Bu amaçla, organizasyon, zorlu uluslararası eğitim ve titiz ölçme-değerlendirme programları geliştirmek için okullarla, hükümetlerle ve uluslararası kuruluşlarla çalışır. Bu programlar, dünyadaki tüm öğrencileri, farklılıkları ile birlikte başkalarının da haklı olabileceğini anlayan etkin, sevecen ve yaşam boyu öğrenen kişiler olmaya teşvik eder.
Öğrencilerimizi çağdaş ve uluslararası bir bakış açısı ile öğrencilerini kendini tanıyan, potansiyelini gerçekleştiren ve fark yaratan bireyler olmalarını sağlayacak bilgi ve becerilerle donanmış, iyi bir vatandaş ve bir dünya insanı olarak yetiştiren bir eğitim kurumu olma vizyonu ile 2016 yılı Eylül ayında Uluslararası Bakalorya (IB) Dünya Okulu olma sürecimizi başlatmıştık.
Bizlere emanet edilen 3-11 yaş arasındaki öğrencilerimizin 21. yüzyılın ulusal ve uluslararası ihtiyaç ve gerçekliklerine en donanımlı bireyler olarak yetişmelerini amaçlayan Minecan Okulları uluslararası bir dünya okulu olma hedefi ile çalışmalarını sürdürmüştür.
Bu çalışmalar kapsamında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen okul öncesi ve ilkokul müfredatını temel alarak, Uluslararası Bakalorya (IB) Primary Years Programme ‘İlk Yıllar Programı’ (PYP) tarafından tanımlanmış uluslararası standartlara ulaşabilmek amacı ile okul müfredatımız yapılandırılmıştır. Eğitim ve öğretimimiz öğrencilerimiz için anlamlı, ilgi çekici, kendi sınırlarını zorlamalarına fırsat verecek öğrenci merkezli bir yaklaşımla planlanmıştır. Öğrencilerimizin en iyi nasıl öğrenecekleri ve öğrenme süreçlerinin farklı stratejilerle en iyi nasıl değerlendirilecekleri tüm öğretmenlerimizin iş birliği içinde çalışması ile belirlenmiştir.
Bu süreçte ana ve ilkokulumuzun tüm eğitim kadrosu sorgulama, ölçme değerlendirme, farklılaştırma gibi eğitimin çok önemli bileşenleri konularında uluslararası eğitimler almış, ülkemizin konusundaki en uzman kişilerinden de ihtiyaca yönelik eğitimlerini sürdürmüşlerdir.
IB PYP otorizasyon sürecinde okulumuz iki kez uluslararası denetimciler tarafından denetlenmiş, okulun tamamladığı yazılı belgelere ek olarak; idare, öğretmen kadrosu, öğrenci ve veliler ile yapılan toplantılarda okulun hedeflenen uluslararası standartlara ne derecede ulaştığı belirlenmiştir.
Tamamlanan bu çalışmaların sonucunda, Özel Minecan Okulları 2016’da başlattığı dünya okulu olma sürecini 01 Temmuz 2019 tarihinde tamamlayarak Türkiye’deki diğer çok prestijli PYP okulları arasında ‘IB PYP Dünya Okulu’ statüsünü almıştır. Böylelikle Özel Minecan Okulları IB PYP otorizasyonu alan Akdeniz Bölgesi’ndeki ilk IB PYP okulu olmuştur.
Ülkemiz, şehrimiz ve okulumuz adına bu başarının haklı gurur ve mutluluğunu yaşarken öğrencilerimizi çağdaş dünyanın akademik ve sosyal yönden fark yaratacak bireyler olmaları hedefi ile sürdürdüğümüz çalışmalarımıza verdiğiniz destek için siz değerli velilerimize de gönülden teşekkür ediyoruz.
Biz eğitim dünyasında örnek alınacak diğer birçok uygulama ve başarı ile ‘Eğitimde Farklılık’ yaratmak için çalışmalarımıza devam ediyoruz.
Anaokulu
Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Müfredatının,
Uluslararası Bakalorya (IB) İlk Yıllar Programı (PYP)
çerçevesinde uygulanmasıyla öğrencilerimiz küçük yaştan itibaren
sorgulayan, düşünen, merak eden bireyler olarak yetişmeye başlar.
İlkokul
Milli Eğitim Bakanlığı müfredatına,
Uluslararası Bakalorya (IB) İlk Yıllar Programı’nın (PYP)
entegre edilmesiyle oluşturulan müfredatımızla
çocuklarınız geleceğe yatırım yapsın.
Portfolyo Sunumları
Uluslararası Bakalorya İlk Yıllar Programı IB PYP; öğrencileri özne olarak tanımlar ve kendi öğrenme süreçlerinin farkında olan, öğrenme sorumluluğu üstlenen, kendi öğrenmeleri üzerinde düşünen bireyler yetiştirmeyi amaçlar.
PYP okullarında Portfolyo Sunumu öğrencilerin akademik ve sosyal açıdan farklı alanlarda gösterdikleri gelişim ve ilerlemeyi belli aralıklarla velileri ile paylaşarak kendi öğrenmelerine sahip çıkmaları amacı ile düzenlenir.
Portfolyo Sunumu ilkokul 1.-2. ve 3. Sınıf öğrencilerinin gelişimlerini ve ilerlemelerini velileri ile paylaşmaları için bir ortam hazırlar ve velilerin, çocuklarında gerçekleşen kavramsal gelişimi anlamalarına olanak verir. Ayrıca öğrencilerin ilerlemeleri üzerine dönüşümlü düşünebilmelerini; öğrendiklerini günlük yaşantılarında da kullanabilmelerini, sürekli sosyal ve akademik gelişim için hedef belirlemelerini sağlar. Bu sunumlar ayrıca öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirmelerini sağlar ve farklı alanlarda yer alan öğretim programlarına ilişkin veli ve öğretmenlerine bilgi verir.
İlkokul 4. Sınıf öğrencileri PYP Sergisi adı verilen farklı bir sunum biçimi ile geliştirdikleri bilgi ve becerilerini velileri ve okul toplumu ile paylaşırlar.
İlk Yıllar Programı PYP Sergisi
PYP Sergisi, bir PYP okulu için çok önemli ve değerli bir etkinliktir. Anaokulu ve İlkokul 1-2-3. Sınıf Portfolyo Sunumların ardından, PYP Sergisi 4. Sınıf öğrencileri için PYP öğrencisi olarak geliştirdikleri IB öğrenen profili özelliklerini ve öğrenmeye yaklaşım ATL becerilerini sergilemek için bir fırsattır.
“Gezegeni Paylaşma” teması altında oluşturulan bu ünitenin konu seçimi, ünite planlamasının yapılması, etkinliklerinin planlanması ve uygulanması 4. Sınıf öğretmenlerin mentörlüğünde tüm 4. sınıf öğrencilerinin sorumluluğundadır.
Öğrenciler, kendi tercihlerine göre yapacakları konu hakkında derinlemesine bir sorgulamanın sonuçlarına ulaşmak için grup arkadaşları ile birlikte farklı sorgulama yöntemleri; röportajlar, anketler, saha ziyaretleri, geziler, bilimsel sorgulamalar gibi birçok strateji ve kaynak kullanırlar.
PYP Sergisi, öğrencilere kendi öğrenmeleri için bağımsızlıklarını ve sorumluluklarını üstlenirken aynı zamanda grubun bir parçası olarak ekip ruhunu yaşama fırsatı tanıması; daha önceki yıllarda öğrendiklerini sentezlemelerine ve kullanmalarına imkan vermesi; kişisel gelişimlerine dair dönüşümlü düşünmelerini desteklemesi ve öğrenmelerinin sonucunu nasıl eyleme döndüreceklerini düşündürmesi; kendileri, aileleri ve okul toplumu ve tüm canlılar için yaşadıkları şehir, ülke ve tüm dünyada fark yaratacak eylemleri gerçekleştirmelerini sağlaması ve dünyayı daha yaşanabilir bir yer haline getirmek için aksiyon almalarına imkan vermesi açısından çok değerlidir.
Öğrenenlerin ilköğretimden ortaöğretime geçişlerinin de kutlaması sayılabilecek PYP Sergisi öğrenciler, aileleri ve tüm okul toplumu için her yıl en heyecan veren etkinliklerden biri olarak tanımlanır.
61
Türkiye'deki 61 IB PYP Okulundan Biriyiz
143
Dünyada 143 Ülkede IB Eğitimi Veriliyor
51
IB Programları 51 Yıldır Dünya İnsanı Yetiştirmeye Devam Ediyor
IB Öğrenen Profili
Tüm IB programlarının amacı, ortak insanlık vasıflarının ve gezegeni koruma görevinin farkında olan, daha iyi ve daha huzurlu bir dünya oluşturmak için çabalayan uluslararası bilince sahip insanlar yetiştirmektir.
3-11 yaş grubundaki tüm öğrenciler aldıkları PYP yaklaşımlı eğitim ile aşağıda belirtilen IB Öğrenen Profillerine sahip bir dünya insanı olarak yetişirler.
Araştıran-Sorgulayan
Araştırma ve sorgulama için gerekli becerileri geliştirerek merakımızı besleriz. Tek başına ve diğerleriyle birlikte nasıl öğreneceğimizi biliriz. Şevkle öğrenir ve öğrenme sevgimizi yaşam boyu sürdürürüz.
Bilgili
Bilgiyi farklı disiplinler arasında araştırarak kavramsal anlayış geliştirir ve kullanırız. Yerel ve küresel önemi olan sorunlar ve fikirlerle ilgileniriz.
Düşünen
Karmaşık problemleri çözümlemek ve bunlarla ilgili güvenilir eylemlerde bulunmak için eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini kullanırız. Gerekçeli, etik kararlar almada inisiyatif kullanırız.
İletişim Kuran
Kendimizi birden fazla dilde ve pek çok şekilde güvenle ve yaratıcı şekilde ifade ederiz. Diğer bireylerin ve grupların bakış açılarını dikkatle dinleyerek etkili şekilde iş birliği yaparız.
İlkeli
Doğruluk ve dürüstlükle, güçlü bir hakkaniyet ve adalet anlayışıyla, tüm insanların haysiyetine ve haklarına saygı duyarak hareket ederiz. Eylemlerimizin ve sonuçlarının sorumluluğunu alırız.
Açık Görüşlü
Diğerlerinin değerleri ve geleneklerinin yanı sıra kendi kültürlerimiz ve bireysel geçmişlerimize de değer veririz. Farklı bakış açıları arar, değerlendirir ve bu deneyimlerimizle olgunlaşırız.
Duyarlı
Empati kurar, şefkat ve saygı gösteririz. Hizmet etme yükümlülüğüne inanır, diğerlerinin hayatında ve kendi çevremizdeki dünyada olumlu bir fark yaratmak için hareket ederiz.
Riski Göze Alan
Belirsizliğe ihtiyat ve kararlılıkla yaklaşırız; yeni fikirler ve yenilikçi izlemler araştırmak için bağımsız ve ortaklaşa çalışırız. Zorluklar ve değişim karşısında becerikli ve dayanıklıyız.
Dengeli
Kendimizin ve başkalarının esenliğini sağlamak için yaşamımızın farklı yönleri (entelektüel, fiziksel ve duygusal) arasında denge kurmanın önemini biliriz. Diğer insanlarla ve yaşadığımız dünyayla olan dayanışmamızın farkındayız.
Dönüşümlü Düşünen
Dünyayı, kendi fikir ve deneyimlerimizi derinlemesine düşünürüz. Öğrenme ve kişisel gelişimimizi desteklemek amacıyla güçlü ve güçsüz yanlarımızı anlamak için çaba sarfederiz.